Fotografering fortsetter i uke 11 og 12

Postet av Utleira IL den 10. Mar 2024

Det er noen endringer i fototidspunkt, merket med gult i planen. Alle lag er også varslet i Hoppit og evt. mail.
Det er viktig at alle lagene henter fotolapper i kiosken, slik at foreldrene fyller ut disse før fotografering. 

Det er fotografering av alle utøvere og lag i Utleira IL. Det blir mulig å kjøpe lagbilder og portrettbilder. Ellers vil bildene brukes internt i Utleira IL. Man kan f.eks bruke bildene på profilen på Hoopit og lagbildene vil f.eks brukes i omtale av laget på nettsider o.l. Det er ønskelig at alle stiller i kampbekledning, Utleira Treningsdrakt eller oransje t-skjorte. Lagledere/støtteapparat må hente spillerskjema i kiosken i Utleirahallen. Dette for at foreldre skal godkjenne at det blir tatt bilde av barnet. De over 18 år kan fylle ut skjema selv. 



Invitasjon til årsmøte i Utleira Idrettslag 20. mars

Postet av Utleira IL den 22. Feb 2024

Årsmøte i Utleira Idrettslag arrangeres i dansesalen, Utleirahallen 20. mars kl 19.00

Agenda for årsmøtet.

1. Godkjenne de stemmeberettigede.
2. Velge dirigent(er).
3. Velge protokollfører(e).
4. Velge to medlemmer til å underskrive protokollen.
5. Godkjenne innkallingen.
6. Godkjenne saklisten.
7. Godkjenne forretningsorden.
8. Behandle idrettslagets årsberetning.
9. Behandle idrettslagets regnskap, styrets økonomiske beretning, kontrollutvalgets- og revisors beretning.
10. Behandle forslag og saker.
11. Fastsette medlemskontingent og treningsavgift
12. Vedta idrettslagets budsjett.
13. Behandle idrettslagets organisasjonsplan.
14. Foreta følgende valg:
a) Styre med leder, nestleder, tre styremedlemmer og ett varamedlem.
b) Kontrollutvalg med en leder, ett medlem og to varamedlemmer.
c) Representanter til ting og møter i de organisasjonsledd idrettslaget har representasjonsrett eller gi styret fullmakt til å oppnevne representantene.
d) Valgkomité med leder, tre medlemmer og ett varamedlem. Valgkomiteen velges på fritt grunnlag, etter innstilling fra hovedstyret.
e) Øvrige valg i henhold til idrettslagets organisasjonsplan.
15. Engasjere revisor til å revidere idrettslagets regnskap

Frist for innmelding av saker er 4. mars. Sakene sendes til leder@utleira.no
Saken bør inneholde overskrift, forslag til vedtak, argumentasjon og navn og kontaktinfo til forslagsstiller. Dersom det er saker som bør vurderes til årsmøtet kan disse sendes til leder@utleira.no innen 28. februar.

Saksdokumenter legges ut senest 6. mars i link under.
https://www.utleira.no/storage/files?uid=1100128935&pfi=83811

Eventuelle endringer etter 6. mars loggføres i liste under.

Viktige datoer i forbindelse med årsmøtet
Åpent styremøte i fotball                              29. februar 2023
Åpent styremøte i håndball                          29. februar 2023
Åpent styremøte i innebandy                        3. mars 2023
Åpent styremøte i basketball                        4. mars 2023
Åpent styremøte i ski/friidrett                        4. mars 2023
Åpent styremøte i allidrett                             6. mars 2023
Siste frist for å levere forslag og saker         4. mars 2023
Styremøte i Hovedlaget                                5. mars 2023
Frist for saksdokumenter                              6. mars 2023
Årsmøte Utleira IL                                        20.. mars 2023



Kretsmesterskap i futsal

Postet av Utleira IL den 20. Feb 2024

Lørdag 24 og søndag 25. februar spilles kretsmesterskapet i futsal for ungdomsklassene i Utleirahallen. Lørdag er det gutter og jenter 13 år (2010) som skal i aksjon. Samarbeidslaget Nidelv/Utleira er kvalifisert i gutteklassen. Søndag er det 14 åringene (2009) sin tur. Vårt jentelag er regjerende mestre, og skal prøve å forsvare tittelen fra i fjor. Laget møter Snåsa i semifinalen. Ta turen til Utleirahallen for å se underholdende og god ungdomsfutsal.
Program for dagene ser du her

https://www.fotball.no/kretser/trondelag/aktivitet/futsal/km-sluttspill/

Jenter 2009 skal gjøre sitt beste for å forsvare tittelen fra i fjor



Søker kvinnelige styremedlemmer til fotballstyret

Postet av Utleira IL den 16. Feb 2024

Valgkomiteen søker jenter/damer som ønsker et styreverv i fotballavdelingen. Det er fem menn som ønsker å fortsette i sine verv i en avdeling som fungerer godt, men vi skal minimum ha med to jenter inn i styret. Dette først og fremst fordi kvinners bidrag i styrearbeidet er svært positivt. 

Utleira IL er et idrettslag som har flere jenter enn gutter som er aktiv i alderesn 13-26 år. Vi ønsker derfor å øke kvinneandelen også blant alle ledere i idrettslaget. Et nytt styremedlem bør ha intensjon om å delta i styrearbeidet i minimum to år. 

Har du et godt tips om aktuell kandidat eller ønsker å melde deg selv til vervet, eller ønsker mer informasjon, ta kontakt med valgkomiteens leder Thomas Gravdahl på e-post: thomasgravdahl@gmail.com så vil han ta kontakt med deg tilbake. 



Vi søker kvinnelige styremedlemmer til allidretten

Postet av Utleira IL den 15. Feb 2024

Valgkomiteen har funnet tre meget kompetente styremedlemmer for kommende valgperiode, men problemet er at alle er menn. Vi er derfor på jakt etter to damer som ønsker å tre inn i allidrettsstyret for kommende valgperiode, fra mars 2024 til mars 2025. 

Det er viktig for alle barn og deres foreldre at begge kjønn er med på å planlegge og legge til rette forgod idrettsaktivitet, Vi tror derfor at kvinner inn i allidrettsstyret er meget positivt. 

Har du et godt tips om aktuell kandidat eller ønsker å melde deg selv til vervet, eller ønsker mer informasjon, ta kontakt med valgkomiteens leder Thomas Gravdahl på e-post: thomasgravdahl@gmail.com så vil han ta kontakt med deg tilbake.