Tiller Håndball trenger kandidater til styret

Postet av Tiller IL - Håndball den 2. Feb 2025


Tiller Håndball trenger et helt nytt styre. De 4 som er på valg fortsetter ikke, samt at 2 må trekke seg (påtar seg et annet verv/har rolle som krever for mye).


Ved interesse eller man har forslag på kandidater, send epost til: leder@tillerhandball.no

Frist er 20 februar (da papirene til årsmøtet skal sendes ut).


Nedenfor er det en kort beskrivelse av roller som Tiller Håndball trenger. En mer detaljert beskrivelse finnes i rammeplanen, eller ved å ta kontakt på eposten ovenfor.


Styreleder (velges for 1 år)

  • Delta på styremøter

  • Overordnet oversikt over klubbens aktiviteter og visjon (delegere og koordinere)

  • Kontakt/møter med NHF region Nord, Norges Topphåndball,  Tiller IL hovedstyret, sportslig utvalg, utvalgte lag og andre klubber

  • Ekstra oppfølging av 1. divisjon

  • Signere trenerkontrakter og godkjenne overganger (samarbeid med sportslig utvalg)

  • Godkjenne regninger (kommunikasjon med økonomiansvarlig)

  • Honorar 10.000kr per år


Økonomiansvarlig (velges for 2 år)

  • Delta på styremøter

  • Legg inn innbetalinger, budsjett, likviditetsbudsjett og rapportering

  • Kommunikasjon med styreleder og Tiller IL økonomiansvarlig

  • Følge opp lagkasserere (rutiner på plass) og budsjett/rapportering fra 1. divisjon

  • Verktøy er Xledger (opplæring gis)

  • Honorar 10.000kr per år


Nestleder (velges for 2 år)

  • Delta på styremøter

  • Ansvarlig for eksisterende samarbeidspartnere, sponsor og avtaler

  • Arbeide med nye sponsorer


Sekretær (velges for 2 år)

  • Delta på styremøter

  • Følge opp felles epost konto

  • Kalle inn til møter og føre protokoll

  • Ansvar for å koordinere påmelding til reisecup (gjøres sammen med lagene)


3 x Styremedlemmer (velges for 2 år)

  • Delta på styremøter

  • Forslag oppgaver:

    • Kiosk ansvarlig (Rostenhallen)

    • Hall ansvarlig (Rostenhallen)

    • Ansvarlig for dugnader gjennom klubb (koordinere sammen med dugnadsansvarlige på lagene)


Roller utenom styret

For å fortsette den gode jobben SoMe ansvarlig utførte i sesongen 2024-25, trenger vi et team som jobber med dette. Det satses sterkt fra Norsk Topphåndball rundt SoMe og web sidene for 1. divisjon klubbene, derfor er det ønskelig med 2 eller flere som jobber som et team.


Dette teamet har ikke møteplikt på styremøtene, men kan bli invitert på utvalgte styremøter der SoMe er tema.


SoMe ansvarlig + hjelper (team)

  • SoMe ansvarlig og hjelper er ikke medlem av styret

  • Lage innhold på sosiale medier og web sidene

  • Instagram, Facebook og web sidene (1. divisjon sin web side er viktigst)