Rubic LagetMitt - Innlegging av nye spillere i Rubic LagetMitt

Postet av Tiller IL - Håndball den 28. Okt 2021

Innlegging av nye spillere i Rubic LagetMitt


Når man skal legge til nye spillere Rubic LagetMitt så skal man KUN legge til spillere som har registrert seg gjennom egen innmelding og betalt regning. Når spiller er korrekt innmeldt, vil man kunne søke opp spilleren i Rubic LagetMitt. Legger man til en spiller man ikke klarer å søke opp, så oppretter man nye medlemmer og da kan man fort lage duplikater. Se rutinen nedenfor.


NB: Ved innlegging av hospitanter skal denne rutinen ikke brukes. Dette gjelder spillere fra andre klubber som spiller på Tiller lag. Kontakt Magnar Granhaug for korrekt innlegging av hospitanter (kontaktinfo https://tiller.idrett.no/verv.php)


Rutine ved innlegging av nye spillere i Rubic LagetMitt:

1. Spiller (eller foreldre) må registrere seg ved å følge rutinene her: https://www.tillerhandball.no/p/63438/innmelding. Be spiller (eller foreldre) sende informasjon man brukte under registrering (må være helt likt), samt betale medlemskapet.


2. Når spiller har gjennomført registrering og betalt regning, kan man legge til spilleren på følgende måte: Logg på Rubic LagetMitt https://lagetmitt.net og velg arkfanen "Utøvere / Trenere". 


3. Trykk "Registrer ny person" og velg "Utøver". I vinduet "Registrer person", søk opp korrekt "Fornavn" og "Etternavn". Kontroller at personen under feltet "Det kan virke som om personen du forsøker å registrere finnes fra før?" stemmer før man trykker "Legg til person" 

(personer som kommer opp under "Det kan virke som om personen du forsøker å registrere finnes fra før" hentes fra Rubic Medlem databasen. Det er derfor viktig at steg 1 i rutinen gjennomføres før man legger inn spiller i Rubic Medlem)


4. Kontrollere at utøver er korrekt lagt til i listen over utøvere. Er utøveren et barn, legg til foreldre og send ut registreringslink til foreldrene til å ta i bruk Rubic LagetMitt. Tips dem om guider på hjemmesiden.


TIPS VED FEILSITUASJONER:

Av og til kan Rubic LagetMitt slite med å vise personer i Rubic Medlem databasen under "Det kan virke som om personen du forsøker å registrere finnes fra før". Man kan da legge til mer informasjon slik som fødseldato, kjønn og/eller epost for å se om man får bedre treff.


Finner man ikke utøveren, må man først kontrollere med spiller/foreldre om innmelding rutinen er fulgt og regning betalt. Er dette gjennomført kan man kontakte Magnar Granhaug (kontaktinfo https://tiller.idrett.no/verv.php). Han kan sjekke om innmelding er korrekt gjennomført.


Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.