Vi søker aktivitetsleder i allidrett
Postet av Utleira IL den 22. Des 2023
Kjenner du noen som burde søke på denne stillingen, eller er dette drømmejobben for deg?
https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/ccdd55c9-fdf8-4d6b-bf00-fa2eceff5134
Skadefri klubb kveld med Trondheim idrettsklinkk
Postet av Utleira IL den 12. Des 2023
I morgen kveld er vi så heldige at vi har fått med oss Nina Stiles som er Skadefri ambassadør som skal lære alle i klubben mer om det å få en best mulig treningshverdag i forhold til skadeforebygging i alle våre idretter. Dette går av stabelen kl. 1930 i Trondheim Idrettsungdomskole sine lokaler i Julianus holms veg 34 bak Lade arena. Alle idretter bør bli med her da vi alle har bruk for et kunnskapsløft . Vi har mange ungdommer som driver med flere idretter, så her kan vi sammen lære mer om hvordan å få en bedre tilpasset hverdag for våre utøvere. Trenere, lagledere, ildsjeler og spillere kan sammen være med å løfte kunnskapsnivået i klubb. Vel møtt til en lærerik aften for oss alle.
https://www.superinvite.no/#/invitation/4acd76878533a8105fce55da6da7dc76
Lokalderby i Eliteserien i Futsal
Postet av Utleira IL den 14. Nov 2023
På fredag innleder vi futsal-helgen i Utleirahallen med Eliteseriekamp mellom naboene Utleira IL og Sportsklubben Freidig. Kampstart kl 20.00. Velkommen til en spennende kamp på fredagskvelden. På lørdag og søndag fortsetter futsal-festen med nasjonalt sluttspill for kvinner der Utleira IL er et av de seks lagene som kjemper om sluttspill-tittelen.
Nasjonalt sluttspill i Utleirahallen 18-19. november
Postet av Utleira IL den 14. Nov 2023
På lørdag og søndag skal de seks beste klubbene i Futsal for kvinner kjempe om sesongens første tittel, i Nasjonalt sluttspill i Utleirahallen i Trondheim. På lørdag er det innledende kamper og på søndag er det finalespill. Vi håper mange kommer for å heie frem Utleira IL til seier. Dette kommer til å bli veldig spennende og underholdene. Sjekk SNAP Chat for mer info.
Gratis kurs i Hjerte- og lungeredning med hjertestarter 29/11
Postet av Utleira IL den 14. Nov 2023
Hvorfor grunnleggende opplæring i hjerte-lungeredning og bruk av hjertestarter?
Opplæring eller repetisjon i grunnleggende hjerte/lungeredning(HLR) og opplæring i bruk av hjertestarter(DHLR) gjør steget for å ta i bruk hjertestarteren mindre, i tillegg til at man kan spare viktige sekunder om man er tryggere i bruken, selv om hjertestartere «prater» og gir veiledning til den som bruker den.
Første kursdato er onsdag 29. november kl 18.00-21.00.
Kun 12 plasser er tilgjengelig
Kursets innhold:
- Hva er livreddende førstehjelp?
- Varslingsrutiner
- Pasientundersøkelse
- HLR og bruk av hjertestarter(DHLR)
- Bevisstløs vs Livløs
- Tilpasset trening med fokus på deltagernes hverdag
Ingen forkunnskaper nødvendig.
Kursholder Geir Tore Hansen er NRR godkjent DHLR instruktør og har bred tilstøtende kompetanse som blant annet som operativt mannskap og Akutthjelper i Redningsselskapet(RS), Instruktør Trygg i Vann(RS), Instruktør NPF Livredning Ute, Førstehjelper i Norsk Folkehjelp og Instruktør sluttbruker Nødnett.
Påmelding på e-post til leder@utleira.no
Barneidrettstrenerkurs i Utleirahallen 24.-25. november
Postet av Utleira IL den 8. Nov 2023
Arrangør: Trøndelag idrettskrets i samarbeid med Utleira IL
Sted: Utleirahallen
Start: 24.11.2023 17:00
Slutt: 25.11.2023 18:00
Påmeldingsfrist: 17.11.2023 13:00 (kurset er gratis for alle medlemmer i Utleira IL)
Dette er et åpent kurs for alle som ønsker å holde aktivitet for barn i alderen 6–12 år. Trenere for barn i alderen 6-12 år i den frivillige idretten, eller aktivitetsledere i barnehage, skolefritidsordning eller skole. Informasjon og påmelding: Trykk her
Før første kurskveld må alle deltakere gjennomføre følgende:
1. Trenerattest
2. E-læringsmodulen "Barneidrettens verdigrunnlag"
Kurslærer: Vidar Sørensen, Trøndelag idrettkrets
Lederkurs for ungdom: En super mulighet for ungdom mellom 15 og 19 år
Postet av Utleira IL den 8. Nov 2023
Trøndelag idrettskrets inviterer til et nytt Lederkurs for ungdom. Vi utdanner unge idrettsledere som VIL, KAN og TØR bidra i ulike verv eller oppgaver som trener, styremedlem, dommer med mer, i sitt idrettslag og i norsk idrett.
Hva? Kurs for engasjert ungdom som ønsker å gjøre en forskjell i idrettslaget
Mål? Få flere unge ledere i norsk idrett
Hvordan? Kurset består av én undervisningshelg pluss en lørdag, samt en praksisoppgave mellom første og andre samling
Hvem? Engasjert ungdom mellom 15 og 19 år som er medlem av et trøndersk idrettslag.
Når? Første samling: Fredag 19. til søndag 21. januar 2024 – med overnatting
Andre samling: Mandag 22. april 2024 kl.17:00-21:00.
Hvor? Del 1 gjennomføres fysisk - Stjørdal.
Del 2: Digitalt på TEAMS.
Alle deltakerne får en t-skjorte med trykk. Registrering av størrelse i påmeldingsskjema.
Påmelding åpner månedsskiftet oktober-november 2023.
Du får tilsendt bekreftelse når søknadsskjemaet er mottatt. Endelig beskjed om plass på kurset, samt praktisk informasjon sendes ut i innen 5.januar 2024.
Mer info og påmelding her:
https://www.idrettsforbundet.no/idrettskrets/trondelag/kalender/lederkurs-for-ungdom-2024-del-1/
Kjøp sesongkort og kampbilletter til Utleira Håndball i 1. divisjon
Postet av Utleira IL den 12. Sep 2023
Her er link til kjøp av sesongkort og kampbilletter.
https://www.superinvite.no/#/invitation/6fc3d5c19d1dce101093e77b0bb4a365
Husk Hoopit-oppløring digitalt!
Postet av Utleira IL den 21. Aug 2023
Hoopit-kurs digitalt
Mandag 21. august kl 20-21: meet.google.com/nzn-snyb-fen
Tirsdag 22. august kl 15-16: meet.google.com/vbw-gezq-auz
Tirsdag 22. august kl 20-21: meet.google.com/rac-syoh-ijt
Påmelding til idrettslek 2.-7. trinn er åpnet
Postet av Utleira IL den 16. Jun 2023
Her finner du informasjon om idrettslek og påmeldingslink
https://www.hoopit.io/pamelding-utleira-idrettslek-2023-2024/
Påmelding til allidrett 2023/2024 er åpnet
Postet av Utleira IL den 16. Jun 2023
Her finner du mer informasjon om tilbudet i allidrett og påmeldingslink.
https://www.hoopit.io/pamelding-utleira-allidret-2023-2024/
Utleira IL søker folk til interessante verv
Postet av Utleira IL den 8. Jun 2023
Vi trenger personer inn i spennende verv, som velges på ekstraordinært årsmøte 21. juni.
Valgkomiteen mangler tre medlemmer og en varamedlem (minimum to damer)
Fotballstyret mangler en dame som styremedlem
Håndballstyret mangler leder (evt. styremedlem om leder rekrutteres internt)
Basketstyret mangler en dame som styremedlem
Invitasjon til Ekstraordinært årsmøte 21. juni kl 19.00
Postet av Utleira IL den 7. Jun 2023
Ekstraordinært årsmøte i Utleira IL
Dansesalen i Utleirahallen
Onsdag 21. juni kl 19.00
Årsmøtet skal:
1. Godkjenne de stemmeberettigede.
2. Velge dirigent(er).
3. Velge protokollfører(e).
4. Velge to medlemmer til å underskrive protokollen.
5. Godkjenne innkallingen.
6. Godkjenne saklisten.
7. Godkjenne forretningsorden.
8. Behandle innkomne saker
a) Forslag om å endre vedtektene ved å redusere antall varamedlemmer i kontrollutvalget til en i stedet for to.
9. Vedta idrettslagets reviderte budsjett. Behandler håndball og totalbudsjettet i møtet. Link til budsjettet her
10. Behandle idrettslagets reviderte organisasjonsplan.
a) Redusere antall styremedlemmer i allidrett til leder og to styremedlemmer i stedet for leder og 4 styremedlemmer.
10. Foreta nødvendige valg for å oppfylle organisasjonsplanen og kjønnsfordeling
a) Hovedstyret - Arild Fehn godkjennes som Varamedlem
b1) Valgkomite - Unni Norbeck velges som medlem.
b2) Valgkomite - Ytterligere to medlemmer og en vara skal velges.
c) Fotballstyret - Øyvind Burkeland godkejnnes som styremedlem
d1) Håndballstyret - Ny leder skal velges og evt. nytt styremedlem ved internt opprykk.
d2) Håndballstyret - Trude Iversen Westgård godkjennes som styremedlem
e) Allidrettsstyret - Kim Sinde godkjennes som styremedlem
f) Basketstyret - Elisabeth Hovde godkjennes som styremedlem
f) Basketstyret - Nytt styremedlem skal velges
Bakgrunnen for ekstraordinært årsmøte i Utleira IL denne gangen er å tilfredsstille de formelle krav som kreves for å få Elitelisens i håndball. De ønsker at vi forholder oss utelukkende til idrettslagets vedtekter og ikke dispensasjonerverken fra årsmøtet eller Trøndelag idrettskrets. Dette gjør at revidert budsjett, en endring i organisasjonsplanen, må formaliseres.I tillegg må det gjøres påfyllingsvalg slik at alle roller beskrevet i vedtekter og organisasjonsplan er forment i orden.
Medlemsmøte om mulig nytt medlemsregister
Postet av Utleira IL den 6. Jun 2023
Utleria IL ønsker å presentere Hoopit for våre medlemmer. Dette for å se om Utleira idrettslag bør bytte medlemsregister til Hoopit fra høsten. Etter en innføring i systemet virker dette å være et bedre system enn det vi har, sett fra administrasjonen. Vi må også sjekke om dette vil bli bedre for alle avdelinger og treningsgrupper.
Klubbhuset i Utleirahallen, torsdag 15. juni kl 16.30
Kl. 16.30: Servering av pizza
Kl. 17.00: Presentasjon av Hoopit
Kl. 18.00: Spørsmål og dialog rundt medlemsregister generelt.
Invitasjon til kunstgressprat med Scanturf torsdag 8. juni
Postet av Utleira IL den 6. Jun 2023
Kunstgressprat med Frode Nordheim fra Scanturf, om nytt kunstgressystem ved Utleria Kunstgress fra sommeren 2023.
Torsdag 8. juni på klubbhusrommet i Utleirahallen.
Kl. 16.30: Servering av pizza
Kl. 17.00: Frode Nordheim fra Scanturf og Pål Wahl fra Utleira Il forteller om planene om ny kunstgressbane
Kl. 18.00: Videre spørsmål og diskusjon for de som ønsker dette.
Velkommen til alle fotballinteresserte.
Søker ungdom til sommerjobb som aktivitetsledere
Postet av Utleira IL den 5. Jun 2023
I sommer er det åpen hall og åpne treninger i flere forskjellige idretter. Vi har åpent i uke 26-32 på alle hverdager kl 10.00-14.00. Oppmøte 30 min før og avslutning 30 min etter stenging.
Vi håper på mange gode søknader og vil engasjere ungdommer fortløpende til jobbing i sommer.
Følg instruksene for hva søknaden skal inneholde.
https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/ca449c8f-6320-49bc-98d5-9b7342589738
Søker nye klubbambassadører
Postet av Utleira IL den 5. Jun 2023
Utleria IL søker etter 3 nye klubbambassadører som ønsker å bidra til å begrense barrierer for å delta i idretten, gjennom å tilrettelegge for familie, utøver og treningsgruppe slik at man har god kommunikasjon, god forståelse for hverandre og løser de situasjoner som oppstår sammen slik at alle får delta den idrettsgleden som Utleira Il skal skape hver eneste dag. Dette er en lønnet stilling.
Vi ønsker å få inn søknader fraalle som ønsker å hjelpe lag, utøver og familie til å få en bedre hverdag og oppleve idrettsglede.
https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/39acb050-befd-41e0-9941-a3706a75bd1c
Vi søker lag til dugnad 2. og 3. juni
Postet av Utleira IL den 26. Mai 2023
BUF- etat og fosterhjem.no arrangerer Fosterhjesuka og arrangementet i Trondheim er lørdag 3. juni i Utleirahallen. I denne forbindelse trenger vi dugnadshjelp
Fredag 2. juni kl 20.15 opprigg av gulv, bord, stoler og aktiviteter. Vi trenger 10 personer i 1,5 timer.
Lørdag 3. juni kl 10.30 lede aktivitet og passe på at alle barn har det bra. Vi trenger 10 personer i 5,5 timer
Lørdag 3. juni kl 10.30 kioskvakter og ordensvakter. Vi trenger 10 personer i 5,5 timer.
Alle som skal delta på denne dugnaden må våre født i 2006 eller tidligere.
Det betales kr 150 pr time til laget.
Arrangementet starter kl. 11.00 og varer til kl 15.00.
Fredag er kun forberedelse, i tillegg til 30 min forberedelse på lørdag.
Lørdag er det satt av en time nedrigg etter arrangementet, men alle går når oppdraget er godkjent utført.
Send e-post til leder@utleira.no om dere ønsker dugnad. Skriv gjerne hvor mange personer dere kan stille med og hvilken tid/oppgave dere ønsker.
Her er programmet for dagen.
Fullbooket eksamensdugnader i mai og juni
Postet av Utleira IL den 16. Mai 2023
Opprigg - Mandag 8/5 kl 21.00 - 22.00 - Fotball Jenter 17
Nedrigg - Tirsdag 9/5 kl 15.30-16.30 - Nødløsning håndballavdelingen (Håndball Gutter 2010/2011)
Opprigg - Mandag 22/5 kl 21.30-22.30 - Håndball Gutter 2010/2011
Nedrigg - Tirsdag 23/5 kl 15.30-16.30 - Fotball Gutter 2012
Opprigg - Tirsdag 23/5 kl 21.30-22.30 - Fotball Jenter 2010
Nedrigg - Onsdag 24/5 kl 15.30-16.30 - Fotball Jenter 2009
Opprigg - Onsdag 24/5 kl 22.00-23.00 - Håndball Jenter 2013
Nedrigg - Torsdag 25/5 kl 15.30-16.30 - Fotball Gutter 2011
Opprigg - Søndag 4/6 kl 21.00-22.00 - Håndball Gutter 2008/2009
Nedrigg - Mandag 5/6 kl 15.30-16.30 - Fotball Gutter 2010
Opprigg - Mandag 5/6 kl 21.30-22.30 - Fotball Gutter 2009
Nedrigg - Tirsdag 6/6 kl 15.30-16.30 - Fotball Gutter 16
Vil du lære å redde liv? Gratis kurs i hjerte-lungeredning 25. mai
Postet av Utleira IL den 16. Mai 2023
Hvorfor grunnleggende opplæring i hjerte-lungeredning og bruk av hjertestarter?
Opplæring eller repetisjon i grunnleggende hjerte/lungeredning(HLR) og opplæring i bruk av hjertestarter(DHLR) gjør steget for å ta i bruk hjertestarteren mindre, i tillegg til at man kan spare viktige sekunder om man er tryggere i bruken, selv om hjertestartere «prater» og gir veiledning til den som bruker den.
Kursdato er torsdag 25. mai kl 18.30-21.30 i klubbhuset i 2. etg i Utleirahallen.
Kun 12 plasser er tilgjengelig
Kursets innhold:
- Hva er livreddende førstehjelp?
- Varslingsrutiner
- Pasientundersøkelse
- HLR og bruk av hjertestarter(DHLR)
- Bevisstløs vs Livløs
- Tilpasset trening med fokus på deltagernes hverdag
Ingen forkunnskaper nødvendig.
Kursholder Geir Tore Hansen er NRR godkjent DHLR instruktør og har bred tilstøtende kompetanse som blant annet som operativt mannskap og Akutthjelper i Redningsselskapet(RS), Instruktør Trygg i Vann(RS), Instruktør NPF Livredning Ute, Førstehjelper i Norsk Folkehjelp og Instruktør sluttbruker Nødnett.
Påmelding på e-post til leder@utleira.no
Dugnad tirsdag 30. mai kl 17.30-20.00
Postet av Utleira IL den 16. Mai 2023
Tirsdag 30. mai kl 17.30-20.00 er det dugnad ved Utleira Idrettspark og Utleira Kunstgress. Kr 150 pr time går til valgfritt lag, så her må lagene være aktive og rekruttere mange dugnadsarbeidere. Vi trenger masse folk og betaler alle fra 16 år og oppover for å gjøre en god jobb. Håper flere lag mobiliserer da vi trenger bra med folk på dugnad.
Oppmøtested er på gangveien mellom kunstgressbanen og Utleirahallen.
Oppgaver
Koste opp gruss rundt hallen
Gummiranulat rundt banen
Nye nett i noen av målene
Ta ned reklameskilt og evt. montere opp skilt.
Flytte pukk ved brakka.
Fikse ballfangernett
Plukke søppel og evt stein i parkanlegget.
Fjerne strøsand fra plenen.
Vi spanderer drikke. Ta med godt humør, og evt. rive/rake, trilleborr, kost, drill eller annet om du ønsker.
Treninger på banene går som planlagt, så det er viktig å vise hensyn til hverandre.
KiwiBamaCup 9.-11. juni
Postet av Utleira IL den 16. Mai 2023
Det er fortsatt mulig å melde på flere lag, på https://kiwibamautleira.cups.nu/
Pr i dag er det 186 påmeldte lag, fra 24 klubber og 8 kommuner.
Velkommen til Kiwi Bama cup 9.-11. juni i Utleira idrettspark, Trondheim. Vårt mål med denne cupen er å skape idrettsglede for 200-300 deltakende lag og deres foreldre og fans.
Ditt lag får en cupdag full av opplevelser.
- Minimum 3 kamper a 23 minutter
- Eat, move, sleep fun-park
- Åpen hall med masse aktiviteter
- Uteaktiviteter i parkanlegget
- Profesjonell speaker, kjent fra Lerkendal stadion.
- Ansiktsmalere
- Profesjonell fotballtrikser
- Salgsstander med salg av forskjellig utstyr.
- Aktiviteter, konkurranser og giveaways.
- Stor innendørs kafeteria med stort utvalg
- Premieutdeling med flotte premier (teknisk t-skjorte)
Rabattert pris t.o.m 24. mai
3'er fotball for barn født 2016/2017, kun kr 400,-
5'er fotball for barn født 2014/2015, kun kr 600,-
7'er fotball for barn født 2012/2013, kun kr 800,-
Full pris 25. mai - 1. juni
3'er fotball for barn født 2016/2017, kun kr 600,-
5'er fotball for barn født 2014/2015, kun kr 900,-
7'er fotball for barn født 2012/2013, kun kr 1200,-
3. juni er det konsert under lilla dager i Utleirahallen
Postet av Utleira IL den 15. Mai 2023
Vi gleder oss til denne fantastiske dagen i Utleirahallen, med masse familievennlige aktiviteter, ansiktsmalere og minikonsert. Det blir også sofa-debatt og selveste ordføreren kommer. Det er også folk fra fosterhjem.no og BUF-dir til stede for å snakke med alle som er nysgjerrige på hva det betyr å være fosterhjem.
Vi håper du også setter av datoen. Velkommen til Utleirahallen 3. juni. Arrangementet starter kl. 11 og avsluttes kl 15.
Endringer i Håndballstyret
Postet av Utleira IL den 15. Mai 2023
Einar Holstad valgte på fredag å trekke seg fra vervet som leder for Utleira IL Håndball. Dette betyr at Robert Høvde på midlertidig basis overtar lederansvaret i Utleira IL Håndball. Endelig valg av ny leder vil innstilles til et ekstraordinært årsmøte før sommeren.
Vi vil takke Einar Holstad for den innsatsen har har lagt ned for Utleira IL Håndball som har ført til en god og innholdsrik sesong som blant annet ledet til opprykk til 1. divisjon.
Robert Høvde, ny midlertidig leder i Utleira IL Håndball
Velkommen til Utleiraløpet 2023!
Postet av Utleira IL den 15. Mai 2023
Startskuddet for årets løp går lørdag 17. juni med start og mål ved Utleirahallen.
Påmeldingen til mosjonsløpet for hele familien er allerede åpen, så ikke nøl med å sikre deg en plass.
Besøk nettsiden vår på https://bit.ly/3IuqIgw for å melde deg på og få mer informasjon om løpet.
Vi har også en spennende nyhet i år - Skogsmaraton! 21 – kilometer i vakre Strindamarka.
Vi gleder oss til å se deg og din familie på Utleiraløpet 2023.
Tidsskjema
09.00 Start skogsmaraton 21 km.
11.00 Start barneløp 600 meter.
11.15 Start barneløp 2 km.
12.00 Start 10 km.
12.10 Start 5 km.
12.10 Start 5 km trim.
Vennlig hilsen
Utleira IL Friidrett
Utleira Il i Borgertoget 17. mai
Postet av Utleira IL den 15. Mai 2023
Oppmøte kl. 12.30 ved hjørnet av borgmuren på Kongsgårdsplassen. Folketoget starter kl 13.00. Vi ønsker å se alle våre medlemmer i oransje i toget denne dagen. Ta gjerne på spillerdrakt eller treningsoverdel. Ta gjerne med skjerf og flagg om du har. Supert om noen har på rulleski, eller har med ball for enkle øvelser i toget.
Frist for tilbakemeldinger på forslag til avdelingsoppsett i håndball
Postet av Utleira IL den 10. Mai 2023
Minner om at eventuelle tilbakemeldinger på forslag til avdelingsoppsett må sendes til haandball@utleira.no innen 13.05.23 slik at vi kan ta det må oss inn i kommende sonemøte
Full støtte til håndballjentene som spiller i 1. divisjon til høsten.
Postet av Utleira IL den 9. Mai 2023
8. mai var det åpent styremøte i håndball og ekstraordinært årsmøte i Utleira IL. Begge møtene ble besluttet i ordinært årsmøte i mars, etter at håndballavdelingen i Utleira Il ikke hadde levert årsmelding og budsjett, samt ikke ferdigbehandlet treningsavgifter i sitt åpne styremøte. Disse sakene ble derfor behandlet i de to nevnte møtene i går.
Årsmeldingen ble opplest og det var noen kommentarer til aktiviteter som med fordel kunne vært med i årsmeldingen.
Nye treningsavgifter som innebar reduksjon i treningsavgift for junior, K3 og K1 ble nedstemt. Selv om treningsavgiftene ble nedstemt, var det stemning i rommet for at det skulle være mulig for jentene på K1 å få redusert treningsavgift om denne ble erstattet med personlige sponsorer eller oppgaver i breddearbeidet i idrettslaget.
Under behandling av budsjettet ble det vedtatt at hovedstyret gjør nødvendige endringer i budsjettet og behandler dette som ferdig budsjett for avdelingen, samt en del av totalbudsjettet i Utleira IL. At budsjettet ikke ble godkjent handler først og fremst at budsjettet fremsto som feil, da det var manglende periodisering begrenset til 2023, ettersom inntekter og kostnader for første halvår i 2024 var en del av budsjettet. Når hovedlaget vedtar et oppdatert budsjett, så er dette for å få til et realistisk budsjett som sikrer både jentenes muligheter og ambisjoner knyttet til spill i 1. divisjon og idrettslagets behov for å ha økonomisk kontroll og redusert risiko.
Gjennom argumentasjon og ordveksling under møtene kunne det ved flere anledninger tolkes til at Utleira IL er et breddeidrettslag som ikke ønsker toppidrett. Selvfølgelig ønsker idrettslaget dette, og det er viktig å presisere at diskusjonene i stor grad dreide seg om prinsippielle spørsmål knyttet til koblingen mellom lag i bredde- og toppidretten i samme klubb.
Hovedlaget ønsker å presisere full støtte for spill i 1. divisjon og at dette er både viktig og riktig for Utleria Il. Samtidig er det viktig at vi må bygge toppidretten sammen, slik at vi opprettholder en oransje tråd i arbeidet og ikke minst opprettholder en ansvarlig økonomi., der toppidretten lever i en symbiose med bredden. Topp og bredde hånd i hånd, for hverandre. Vi ønsker å tilrettelegge for god økonomi som kan bære spill i 1. divisjon og bygge et herlig engasjement rundt laget og arrangementene som gjør at det er fullt på tribunene. Vi er sterkere sammen, så nå er det viktig å få alle til å dra i samme retning.
Hovedstyret har allerede bedt om et fellesmøte med håndballstyret. Dette for å hjelpe til, og finne en best mulig vei videre slik at i løper i flokk mot sesongstart, til det beste for Utleira IL.
Informasjonsmøte for alle lag og avdelinger onsdag 10. mai kl 19.00
Postet av Utleira IL den 5. Mai 2023
Vi inviterer til informasjonsmølte med Råtass og samarbeidspartnere. Her skal vi få informasjon om hvordan vi med enkle grep kan få inntekter til våre lag og avdelinger. Vi ønsker at det stiller minimum 1 person fra hvert lag til møtet.
Onsdag 10. mai kl 19.00-20.30
Dansesalen, Utleirahallen
Her er litt mer info, men viktig at dere kommer på møtet for å få mer info og konkrete tips til hvordan dette kan gjøres på en enkel måte. Det kommer også flere bedrifter og produkter etterhvert.
Invitasjon til åpent styremøte i Utleira Håndball 8. mai kl 19.00
Postet av Utleira IL den 25. Apr 2023
Åpent styremøte i håndball avdelingen avholdes mandag 8. mai kl 19.00 i Utleirahallen (klubbhuset)
Saker for møtet
Årsmelding for Utleira Håndball 2022
Forslag til endring av treningsavgifter (reduksjon i kostnd for senior og juniorspill)
Budsjett for Utleira Håndball 2023
Den siste saken som er budsjettet for håndball samkjøres med ekstraordinært årsmøte i Utleira IL fra kl. 20.00
Her er aktuelt saksunderlag
https://www.utleira.no/storage/files?uid=1100128935&pfi=75146
Vi håper på godt oppmøte blant medlemene og spesielt fra engasjerte håndballfolk.
Invitasjon til ekstraordinært årsmøte 8. mai kl 20.00
Postet av Utleira IL den 24. Apr 2023
Årsmøtet besluttet at det var behov for et ekstraordinært årsmøte i Utleira IL. Dette vil bli arrangert mandag 8. mai kl 20.00 i Utleirahallen (Klubbhuset)
Saker for møtet
Behandle budsjett for håndballavdelingen i Utleira IL, som ikke tidligere har blitt behandlet. Dette påvirker også totalbudsjettet for hele idrettslaget som må behandles på nytt.
Her er aktuelt saksunderlag
https://www.utleira.no/storage/files?uid=1100128935&pfi=75146
Utleira IL og BUF samarbeider om å øke fokus på rekruttering av fosterhjem
Postet av Utleira IL den 24. Apr 2023
Utleria IL samarbeider med BUF og fosterhjem.no Vi ønsker å bidra til å sette fokus på behovet for fosterhjem, slik at flere familier på sikt vil vurdere å bli fosterhjem for et barn. Våre lag trener og varmer opp i lilla t-skjorter med "En god oppvekst varer livet ut" og fosterhjem.no. Noen av våre lag bruker også denne t-skjorten som bortedrakt.
Fire av ti barn som flytter i fosterhjem, bor hos noen de kjenner fra før
Barn og ungdom som ikke kan bo hjemme, foretrekker ofte å flytte til noen de kjenner fra før. Nå ønsker Bufetat at flere tenker over hva de ville gjort dersom behovet oppstod i deres nære krets. En befolkningsundersøkelse Sentio utførte på vegne av Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) viser at litt over halvparten ville meldt seg som fosterhjem om et barn i familien hadde behov for det.
Når et barn ikke kan bo hjemme, skal den kommunale barnevernstjenesten alltid undersøke om barnet kan bo hos noen de har en relasjon til fra før av.
– Å bo hos noen i familien eller nettverket rundt kan være betryggende for både barnet og familien. Det gjør belastningen mindre, sier Anne Lene Tjeldflåt, enhetsleder for fosterhjemstjenesten i region Midt-Norge.
Ville du stilt opp?
Det er hele tiden behov for nye fosterfamilier. Stadig flere barn som må flytte i fosterhjem, flytter inn hos noen i familien eller nettverket. I region Midt-Norge var det per 28.februar 27 barn og unge som venter på en fosterfamilie. Siden 2020 og frem til nå er det i regionen 84 barn som har flyttet inn i fosterhjem hos familie og nære nettverk.
Det er kommunen i samarbeid med Bufetat som rekrutterer nye fosterfamilier. Siden alle barn er forskjellige og har ulike behov, er det viktig å ha mange ulike typer fosterhjem. Fosterhjemsplassering i familie og nettverk kan være onkel, besteforeldre eller nettverk eksempelvis fotballtrener, lærer, eller andre som har en relasjon til barnet.
Ønsker du mer informasjon om fosterhjem i familie og nære nettverk?
Dersom du vil lære mer om fosterhjem i familie og nære nettverk, finner du informasjon på Fosterhjem i familie og nære nettverk | Bufdir. Bufetats rådgivere svarer gjerne på spørsmål og holder regelmessige informasjonsmøter. Om du ønsker en uforpliktende prat om fosterhjem kan du ta kontakt med ditt lokale fosterhjemskontor.
Hva er et fosterhjem?
Et fosterhjem er et hjem som tar vare på et barn som for en periode ikke kan bo hos foreldrene sine. Fosterforeldrene har den daglige omsorgen for barnet på vegne av den kommunale barneverntjenesten. Et fosterhjem skal kunne ta imot barn og unge for kortere eller lengre tid. Fosterhjem er en unik mulighet til å gi barn som trenger det, ekstra omsorg og trygghet i hverdagen.
Hvem kan bli fosterforeldre?
Fosterbarn er ulike, både i alder, personlighet og omsorgsbehov. Derfor trengs det også et mangfold av fosterhjem. Fosterfamilien kan bestå av gifte, samboere, likekjønnede par eller enslig person. Om du har barn fra før av eller er barnløs, om du bor i bygd eller by, om du er etnisk norsk eller har annen kulturbakgrunn spiller ingen rolle. Fellesnevner er at det er voksne med god omsorgsevne og overskudd til andre.
Fosterhjem i familie og nære nettverk?
Når det er bestemt at et barn trenger fosterhjem, skal den kommunale barneverntjenesten alltid vurdere om det er noen i barnets familie eller nære nettverk som kan bli fosterhjem. Fosterhjem fra familie og nære nettverk godkjennes på samme måte som andre fosterhjem, og får også tilpasset opplæring og oppfølging.
Hvordan bli fosterhjem?
På fosterhjem.no har vi samlet informasjon om hvordan man går frem for å bli fosterhjem. Her får du også nyttig informasjon om opplæring og kurs, og du kan lese mer om hverdagen som fosterforeldre. Du finner også kontaktinformasjon til de lokale fosterhjemskontorene.
Er du interessert i å vite mer? Da ønsker vi å høre fra deg!
Ekstra runde med sokker og toalettpapirdugnad
Postet av Utleira IL den 20. Apr 2023
Link til påmelding: https://app.rubic.no/Public/Events/12307
Vi hadde litt tekniske problemer på forrige dugnad, som gjode at det var ca halvparten så mange kunder som estimert i forhold til tidligere salgsdugnader. Vi har derfor kjøpt inn mer toalettpapir, tørkepapir og bambussokker enn det som er solgt. Med streik og fare for at butikkene går tom for toalettpapir, så håper vi medlemmene ønsker å kjøpe mer papir. I alle fall de som ikke har kjøpt noen dugnadsprodukter så langt i år.
Utleira IL arrangerer felles salgsdugnad, der alle kan kjøpe produkter fra Katrin (Toalett- og tørkepapir) og Bambusa (Bambus-sokker) med god kvalitet til gode priser. Vi oppfordrer alle familier med barn i håndball og/eller fotball i Utleira IL å markedsføre produktene så godt man kan i alle sine kanaler for å selge mest mulig til inntekt for aktiviteten i håndball og fotballavdelingene.
Utleveringen foregår ved Utleirahallen tirsdag 25. april fra kl 17.30-19.00
Utdelingen skjer foran hallen. Følg skilting og kjør forsiktig. Bli sittende i bilen gjennom hele utdelingen. Alle skal registreres hos vakter i gule vester før varene deles ut.
Produkter:
Toalettpapir: Katrin Plus-kvalitet 2-lags sekk med 7 pk a 6ruller (36 m pr. rull)
Tørkerull: Katrin Plus-kvalitet sekk med 5 pk a 4ruller (14 m pr. rull)
Ankelsokker: Bambusa bambus ankelsokk Svart eller hvit, 7 par sokker i hver pakke
Høye sokker: Bambusa bambus høy sokk svart, 5 par sokker i hver pakke.
Velg så mange du selv ønsker av hvert produkt (Vi håper at familier kjøper minimum 5-6 produkter hver)
1 sekk toalettpapir 400,-
1 sekk tørkepapir 400,-
1 pakke ankelsokker hvit 200,-
1 Pakke ankelsokker svart 200,-
1 pakke høye sokker svart 200,-
Bestillingsfrist:
Vi foretrekker at alle bestiller på forhånd via Rubic for å lette gjennomføringen av dugnaden.
Bestillingsfrist innen mandag 24 april kl. 23.59
VELKOMMENTIL UTLEVERING 25. april ved Utleirahallen.
Kontaktpersoner
ElinI. Blakstad (elin@p-blakstad.no) mob. 93458162 Utleira Fotball
LinaMarie Torvik ( linamarie2105@gmail.com ) mob. 47398342 Utleira Håndball
Pål Wahl, (leder@utleira.no) mob. 93045500, Utleira IL Administrasjonen
Dugnadsmulighet, innsamling og loppemarked
Postet av Utleira IL den 11. Apr 2023
Vi trenger dugnadshjelp
Vi trenger hjelp fra et lag, for å fylle opp de siste dugnadsvaktene til helgas loppemarked. Trenger seks personer fredag kl. 17.00-21.30 for rigging og to personer lørdag kl. 09.30-17.00 for salg av kioskvarer og sport- og friluftslivsartikler. Resten av vaktene er fylt opp. Betaler kr 150,- pr dagnadstime til lagskassen. Send e-post til leder@utleira.no
Loppeinnsamling denne uka
Loppeinnsamling i Utleirahallen tirsdag og onsdag kl 17.00-20.00 og torsdag 17.30-20.00. Håper alle kommer med masse fine lopper som kan selges på helgas loppemarked. Nå har du mulighet til å gi bort alt du ikke bruker lenger. Vi ønsker ikke demonterte mæbler, leksikon og bilstoler, men tar i mot veldig mye annet.
Loppemarked lørdag og søndag
Åpningstidene er Lørdag 15. april kl 11-16 og Søndag 16. april kl 11-15.
Velkommen.
Facebook-event: https://www.facebook.com/events/1393634248076652/1393634258076651?ref=newsfeed
Nyhetsbrev fra utstyrsleverandør Nor-Contact
Postet av Utleira IL den 3. Apr 2023
|
|
|